Onderdeel van Pixfactory

PiXpas Maandopdracht – Mei 2024

Download GRATIS het ebook '14 tips om meer te genieten van vogels' en ontvang onze 2 wekelijkse nieuwsbrief met de meest recente artikelen op vogelskijken.nl

Doe mee met de maandopdracht en maak kans op het boek :
“Vogels van tuin, park en stad * in Europa *”

Opdracht van deze maand : “Geef een vogel de ruimte!”

Ellen, als winnaar van de vorige maandopdracht heeft deze opdracht bedacht.
De bedoeling is : Geen vogel groot in beeld, maar een beetje of veel leefomgeving erbij.

De uitslag van de maandopdracht is bekend
Hieronder de inzendingen "Top 7"
De winnaar mag het thema van de volgende maandopdracht bedenken
Bekijk alle inzendingen

1e plaats ( 10 punten )

Alex Roetemeijer 9 nominaties
De draaihals is vaak te horen maar moeilijk te zien. Nu ook, maar gelukkig kon ik tussen de bladeren door hem fotograferen in zijn leefomgeving. Het licht schijnt op de bladeren en geeft een beetje lentegevoel mee. Ja de draaihals staat er maar klein op maar dat is ook de opdracht toch? Het zijn wel prachtige vogeltjes en erg leuk om er eentje te vinden!

Gedeelde 2e plaats ( 8 punten )

jacolienl 7 nominaties
Een gezegde luidt dat één zwaluw nog geen zomer maakt, maar deze zwaluw voldeed voor mij prima aan de Maandopdracht omdat hij de ruimte had in dit zomerse landschap.
kevinhollmann 7 nominaties
Een kleine vogel klein in beeld gebracht met heel veel leefomgeving, dit legt ook goed de nadruk op, hoe klein dit vogeltje eigelijk wel niet is.rnrn1/4000rnISO 3200rnF4rnrnFoto getrokken op 20-05-2024rnrn

Gedeelde 4e plaats ( 4 punten )

Bert Ooms 5 nominaties
Net na zonsopkomst, terwijl de grondnevel aan het oplossen is, komen regelmatig ganzen in kleine groepjes voorbij op weg naar de graslanden. Een aantal groepjes gevolgd, terwijl ze over deze brede sloot vlogen, omdat ik dat een mooi beeld vond van het typische Hollandse landschap, waar in deze tijd duizenden ganzen foerageren. Dit lijntje ganzen vloog netjes voor de grondnevel u00e9n hoger dan het bruggetje.
John_Jak 5 nominaties
Deze prachtige Bald Eagle vloog op tussen het spaanse mos dat als lappen aan de bomen hingen en op mij zeer veel indruk maakte. Het leek wel iets van een sprookjesbos toen we er met de boot doorheen voeren.

6e plaats ( 2 punten )

ellen 4 nominaties
Op een zeer mistige morgen brak de zon toch nog licht door en de lucht kleurde mooi roze toen ik deze grutto op een paaltje aantrof. Lekker afstand gehouden zodat ik de mistige, met dauw bedekte vegetatie en zelfs een fraai spinnenweb in beeld hield. Leek me een mooi beeld voor de maandopdracht.rnVanuit mn mobiele schuilhut genomen en de foto iets bijgesneden en tikkeltje overbelicht.

7e plaats ( 1 punt )

Vincent Vuik 3 nominaties
Tijdens een wandeling hoorde ik ineens deze rode patrijs roepen vanaf een rots. Lege lucht als achtergrond, dat moest beter. Ik ben dus verder geklommen tot ik de rots in beeld had met een beschaduwde berghelling als achtergrond. En ja hoor, na een tijdje wachten verscheen hij weer op het toneel, en liet met zijn prachtige kuif omhoog zijn geratel nog een keer horen. Met deze kadering is de vogel nog steeds mooi in beeld, maar ook voldoende fraaie omgeving.
Log in om reageren.
Reacties worden geladen

Deze artikelen vind je vast ook interessant: