Onderdeel van Pixfactory

PiXpas Maandopdracht – April 2024

Download GRATIS het ebook '14 tips om meer te genieten van vogels' en ontvang onze 2 wekelijkse nieuwsbrief met de meest recente artikelen op vogelskijken.nl

 

Doe mee met de maandopdracht en maak kans op het Handboek Vogelfotografie

Opdracht van deze maand : “Vogels en water”

Je kunt zelf een invulling geven aan deze opdracht. Voorbeelden zijn: zwemmende, wadende, drinkende of duikende vogels, parende of baltsende vogels in het water, vogels langs de waterkant of vliegende vogels met weerspiegeling in het water. Alles wat in, op en langs het water mogelijk is, valt binnen de opdracht. Als het water maar een duidelijke rol speelt in de foto.

De uitslag van de maandopdracht is bekend
Hieronder de inzendingen "Top 7"
De winnaar mag het thema van de volgende maandopdracht bedenken
Bekijk alle inzendingen

1e plaats ( 10 punten )

ellen 25 nominaties
Altijd reuring met die meerkoeten. Dit gevecht vond zich voor mijn neus plaats terwijl ik plat op de grond lag voor een mooi laag standpunt. Onderbelicht om de druppels goed uit te laten komen.

Gedeelde 2e plaats ( 8 punten )

Gejo Wassink 10 nominaties
Tijdens het uren wachten op dodaarsjes vlogen plotseling 2 waterhoentjes elkaar in de haren, ehhh....veren. Ik was er eigenlijk net zo blij mee als de dodaarsjes. Van meerkoeten had ik dit al wel eens gefotografeerd, maar vechtende waterhoentjes was voor mij nieuw. Ik hoop genoeg waterspetters voor de opdracht.
Conny Schotanus 10 nominaties
Maandopdracht.rnDeze badende grutto zorgde voor een dynamisch moment toen hij zijn vleugel omhoog sloeg. De foto is gemaakt op een bewolkte dag met een behoorlijke wind.

4e plaats ( 4 punten )

Alex Roetemeijer 8 nominaties
Deze fuut zwemt door een spektakel van verschillende reflecties op het water, ook een spiegelbeeld past er nog in. Een beetje op olie lijkend water fascinerad mij en komt door het zwart-witte beeld nog extra naar voren. Ik ben benieuwd of jullie ook de erg verschillende vormen die ontstaan in het water mooi vinden.

5e plaats ( 3 punten )

Tom 6 nominaties
Plat op de grond liggend kon ik deze Zwarte Ruiter na lang wachten fotograferen. Heeft me wel wat nekklachten opgelevered, maar dat had ik er wel voor over.

Gedeelde 6e plaats ( 2 punten )

Willem Verhagen 5 nominaties
Een vogel die ik niet vaak had vastgelegd. Ik wilde graag een stelletje op foto, en dat is gelukt. Ik bedacht me, dat dit beeld wel voor de maandopdracht ingezonden kon worden. Bij gebrek aan beter, iets beters had ik dus niet, sorry!
Fotograag 5 nominaties
Vanuit de laagstandpunt vogelfotohut Balgzand deze balsende Kluten kunnen fotograferen. Telkens liepen de Kluten het schelpeneilandje op, draaide een broedkuiltje en pikten wat steentjes weg. Telkens leek het op een paring uit te draaien, maar helaas heb ik dat niet gezien. De foto spreekt mij erg aan vanwege het standpunt van beide
Een maandopdracht waarin het water in relatie met de vogel een duidelijke rol speelt. Liggend in een tentje langs een plas – dras gebiedje moest de fotograaf naast de harde wind en regenbuien ook het nodige incasseren. De camouflagetent bleek niet waterdicht en vertrekken was geen optie , dus afgewacht tot de buien overgetrokken waren. Helaas wilden de rotganzen niet badderen in de regenbuien , zodat deze niet meegenomen konden worden als toevoeging op het waterballet. Zelf deels nat geworden moest ik het met deze foto doen.
Log in om reageren.
Reacties worden geladen

Deze artikelen vind je vast ook interessant: