Onderdeel van Pixfactory

kevinhollmann

Lid sinds 29 maart 2020
Reacties door fotograaf : 1006
Nominaties door fotograaf : 675
Mijn naam is Kevin Hollmann, geboren te Leiderdorp in 1986. Ik heb hier mijn hele jeugd doorgracht. Als klein kind bleek ik een verschrikkelijke hekel te hebben aan zand aldus mijn moeder. Maar het 2e bad sprong ik zo in omdat ik wel dacht dat ik kon zwemmen. Dat liep af met een redding van de badjuf… oeps. Maar het water bleef een ding wat aan mij bleef plakken, naarmate de interesse voor natuur ontstond was dit vooral op het gebied van amfibieën. Kikkers en salamanders vangen, deze een nieuw onderkomen bieden in de vijver in de tuin. Dit werd een werkelijke bom aan leven. Elk jaar zoveel nieuwe salamanders en kikkers. Het was fantastisch omdat te zien. Ik was er vooral van aan het genieten maar over fotografie dacht ik toen nog niet echt na. Deze intresse kwam een beetje rond mijn 16e levensjaar. Waarom? Geen idee, het ontstond. Wellicht door alle diashows van opa en oma van het langlaufen in de Alphen. Ik zag een beeld met mooie omgevingen. Na een levensfase in mijn jaren twintig waarin weinig geld te besteden was, besloot ik nadat dit hoofdstuk was afgesloten van mijn eerste salaris een camera te kopen omdat ik al die jaren er al wat mee wilde doen. Wat, dat wist ik nog niet.. Ik begon met het fotograferen van bloemetjes en plantjes. Na hier een tijd mee bezig te zijn geweest, stuitte ik op een Blauwborst. Hier begon de liefde voor vogels. Met mijn Nikon D5200 en een 70-300mm fotografeerde ik deze prachtige vogel en voor een eerste vogel foto vond ik het allemaal erg goed gelukt. Dit smaakte naar meer… Al snel kocht ik een budget objectief wat binnen mijn bereik lag een 150-600mm van Tamron. Waar ik helaas veel problemen mee heb gehad, zoveel problemen met de scherpstelling dat ik zelfs het even niet meer zag zitten en zelfs een jaar geskipped heb. Gelukkig was dit na een jaar eindelijk opgelost en kon ik alles weer hervatten. Naarmate de tijd verstreek en ik diverse vogels heb kunnen platen is er voornamelijk een liefde ontstaan voor vogels die in en om water gebieden leven. Nu de financiële midden mij gunstig waren besloot ik dan ook, omdat ik zoveel ziel en zaligheid kwijt kan in deze hobby, de mooiste apparatuur te kopen welke er op dit moment is, een Z9 samen met de Nikon Nikkor 400mm 2.8 TC VRS. Zo heb ik de mogelijkheden om met de moeilijkste lichtomstandigheden nog steeds de mooiste vliegbeelden te kunnen maken.

De reacties worden geladen, je wordt automatisch doorgestuurd.
Let op: op deze foto berust een copyright van de desbetreffende fotograaf. Neem voor gebruik van deze foto eerst contact op met vogelskijken.

Beschrijving  
Vogelsoort  
Nederlands
Wetenschappelijk
Engels
Geslacht
Levensstadium
Fotograaf  
Foto informatie  
Geplaatst op
Dimensies
Bestandsgrootte