Onderdeel van Pixfactory

PiXpas Maandopdracht – Oktober 2024

Download GRATIS het ebook '14 tips om meer te genieten van vogels' en ontvang onze 2 wekelijkse nieuwsbrief met de meest recente artikelen op vogelskijken.nl

Doe mee met de maandopdracht en maak kans op het boek :
“Jaarrond Vogels Kijken”

Opdracht van deze maand : “Foerageren”

Gejo Wassink, als winnaar van de vorige maandopdracht heeft deze opdracht bedacht.

Fotografeer een vogel die aan het foerageren is. De vogel mag prooi in de snavel hebben, maar wanneer uit de houding van de vogel duidelijk af te lezen is dat hij aan het jagen is mag dat ook. Dus een ijsvogel zonder vis, maar fel glurend naar beneden mag. Duikende ijsvogel is ook goed ( ook al zou hij kunnen duiken om een bad te nemen). De reiger die in aanvalshouding staat, klaar om met de snavel het water in te duiken mag dus ook. Biddende torenvalk is dus ook goed.

De uitslag van de maandopdracht is bekend
Hieronder de inzendingen "Top 7"
De winnaar mag het thema van de volgende maandopdracht bedenken
Bekijk alle inzendingen

1e plaats ( 10 punten )

Je moet er wat capriolen voor uit halen om dat ene nog mooie besje dat je wilt hebben er tussen uit te halen. Foto genomen vanuit een dakraam , waarbij er slechts kortstondig genoeg licht was voor een actiefoto.

2e plaats ( 8 punten )

wouterroepel 8 nominaties
Terwijl ik een foeragerende pimpelmees aan het fotograferen was kwam deze grote gele kwikstaart in beeld die hele kleine mugjes zocht die op het wateroppervlak dreven.

Gedeelde 3e plaats ( 6 punten )

Gerrit1957 5 nominaties
Vink probeerde tegen de wind in om nog een zonnepit mee te nemen terwijl ie de snavel al bijna vol had ..
Alex Roetemeijer 5 nominaties
In de buurt bij mij op en veldje met wat zonnebloemen zijn veel puttertjes aanwezig. Prachtige vogeltjes die zich te goed doen aan de pitten. Het eten zoeken gaat er vaak chaotisch aan toe, ze vliegen vaak op en komen dan weer neer. Het lijkt makkelijker dan gezegd om een leuke foto ervan te maken. Maar ik heb mijn best gedaan, hopelijk waarderen jullie hem.
ellen 5 nominaties
Een paar keer bij een zonnenbloemveldje gestaan met mobile schuilhut om een mooi fotootje te maken voor oa deze opdracht. Het bleek nog niet zo eenvoudig als ik vooraf dacht. Maar dat heb ik steeds met de maandopdracht.

6e plaats ( 2 punten )

Gejo Wassink 4 nominaties
In mooi ochtendlicht zag ik deze foeragerende reiger. Trillend met een poot in de modder. Daarna pikken in het water, maar.... helaas dit keer mis. Maar dus wel op zoek naar voedsel, loerend in het water. Dus moet kunnen toch voor de MO?

7e plaats ( 1 punt )

Truus Aletta Maan 3 nominaties
Ik had deze reiger al een poos in het vizier: "Zou hij nog...?" En ja, hij dook in het gras en had een hapje in zijn snavel. Het was in een slok op.
Log in om reageren.
Reacties worden geladen

Deze artikelen vind je vast ook interessant: