Onderdeel van Pixfactory

PiXpas Maandopdracht – November 2024

Download GRATIS het ebook '14 tips om meer te genieten van vogels' en ontvang onze 2 wekelijkse nieuwsbrief met de meest recente artikelen op vogelskijken.nl

Doe mee met de maandopdracht en maak kans op het boek :
“De beste vogelgebieden van Nederland”

Opdracht van deze maand : “Herfstkleuren”

Henk Wiebe van der Meulen, als winnaar van de vorige maandopdracht heeft deze opdracht bedacht.

Vogel(s) in een omgeving waarin herfstkleuren duidelijk in
de foto terug te zien zijn. Bladeren die verkleuren, weerspiegeling van
vergelend riet in het water en wat er nog meer te bedenken valt.

De uitslag van de maandopdracht is bekend
Hieronder de inzendingen "Top 7"
De winnaar mag het thema van de volgende maandopdracht bedenken
Bekijk alle inzendingen

1e plaats ( 10 punten )

Alex Roetemeijer 12 nominaties
Herfstkleuren, daar moet je vroeg bij zijn dacht ik! Voordat je het weet zijn de bladeren weg door storm en regen. Gelukkig, toen ik aan het ganzen tellen was kwam een groepje brandganzen voorbij, precies voor een bosje wat mooie herfstkleuren had. soms heb je wat geluk nodig om op de juiste plek te staan....

Gedeelde 2e plaats ( 8 punten )

Truus Aletta Maan 8 nominaties
Het was een mooie en kleurrijke opdracht. De trouwe koolmees gaat niet op vakantie naar warmere streken, zoals vele andere vogels, maar blijft in ons land en is daarom voor mij ook een symbool van de herfst.
ellen 8 nominaties
Tis "maar" een koolmees, maar hij zat wel prachtig tussen de beukeblaadjes en dus past deze foto in de maandopdracht. Soms is het gewone ook gewoon mooi.

Gedeelde 4e plaats ( 4 punten )

Een helling met rozenbottels , een fiets en wandelpad ervoor en een hoger gelegen weg erachter. Enkele onrustige groenlingen , waarvan ik hoopte er één mooi op de foto te krijgen , totdat er zo uit het niets een koperwiek op een gunstige struik ging zitten. Gelukkig was het op dat moment rustig met voetgangers en fietsers , zodat de vogel bleef zitten . Overigens was er weinig voedsel meer over , zoal op de foto te zien is.
Vincent Vuik 5 nominaties
Ik ben een paar keer naar een mooi landgoed geweest voor de maandopdracht. Veel oude bomen daar met mooie herfstkleuren. Er trok een groepje vuurgoudhaantjes langs. Maar stil zitten voor een leuke opname, ho maar. Ook nog eens erg weinig licht zo tussen de bomen (ISO 1600, 1/200 sec). Ik was blij dat er uiteindelijk toch nog een paar scherpe foto's tussen zaten waarbij zo'n beestje ook nog eens op een leuke plek tussen de blaadjes zat. Missie geslaagd :)
John_Jak 5 nominaties
Eigenlijk was ik op zoek naar de wolf maar die verscheen helaas niet. Gelukkig was er wel een klapekster. Toen het zachtjes begon te spetteren verscheen er een regenboog. Ik wilde die er ook graag op hebben dus ben uit het zicht achter een struikje geslopen en heb hem zo voorzichtig en dichtbij mogelijk benaderd. Hij bleef zitten maar met regenboog erbij vond ik het vogeltje toch net wat klein in beeld voor de maandopdracht.
sieb 5 nominaties
Voor veel ruimte, en zo voor veel herfstkleur gekozen. Door de cirkels in het water is er toch een soort verbinding tussen vogel en omgeving.
Log in om reageren.
Reacties worden geladen

Deze artikelen vind je vast ook interessant: