Onderdeel van Pixfactory

PiXpas Maandopdracht – Juni 2024

Download GRATIS het ebook '14 tips om meer te genieten van vogels' en ontvang onze 2 wekelijkse nieuwsbrief met de meest recente artikelen op vogelskijken.nl

Doe mee met de maandopdracht en maak kans op het boek :
“Natuurgids: Vogels kijken in de Delta”

Opdracht van deze maand : “De nieuwe generatie”

Alex Roetemeijer, als winnaar van de vorige maandopdracht heeft deze opdracht bedacht.
Maak een foto met minstens 1 jonge vogel. Dat kan zijn als de ouders het jong eten geven, of zwemmen of zelf eten zoekt. Het maakt niet uit hoe, als er maar minstens 1 jonge vogel op staat. Het mogen natuurlijk ook meerdere jonge vogels zijn en één jonge vogel alleen is ook goed. Veel plezier!

De uitslag van de maandopdracht is bekend
Hieronder de inzendingen "Top 7"
De winnaar mag het thema van de volgende maandopdracht bedenken
Bekijk alle inzendingen

1e plaats ( 10 punten )

Van de Velde Frank 10 nominaties
Tijdens onze vakantie in Portugal (Algarve), had een hop zijn nest in een boomholte aan de rand van ons terras. Hij trok zich niets aan van onze aanwezigheid en heeft 2 jongen grootgebracht met succes. Een waar spektakel en vakantie geslaagd. Hoeveel geluk kan je hebben ... Foto gemaakt met afstandsbediening (45 mm).

2e plaats ( 8 punten )

Krijn Dijkema 9 nominaties
Typisch voorspelbaar gedrag waarop je als fotograaf dan fijn kunt anticiperen: dat tedere moment van voedseloverdracht richting zo'n vuurrood punkers-kuiken-bekje.

3e plaats ( 6 punten )

Gejo Wassink 7 nominaties
Ik zag een gaai die werd aangevallen door de adulte vogels, maar er desondanks met een jong vandoor ging. Dit jong zat er nog en op deze foto is het keeltje mooi te zien. Altijd leuk bij dat kleine spul.

Gedeelde 4e plaats ( 4 punten )

Conny Schotanus 6 nominaties
In de walkant zag ik een bergeend kuiken scharrelen tussen de begroeiing. Het onkruid/gras was te hoog om een knappe foto te kunnen maken. Gewacht totdat het jonge eendje tevoorschijn kwam. Hier de opname van het bergeendje, dapper stappend de wijde wereld in.
Vincent Vuik 6 nominaties
Op 26-6 nog geen fatsoenlijk plaatje van een jonge vogel. Het gaat me toch niet gebeuren dat ik de MO moet laten schieten. Dan toch nog maar even op de fiets door de polders op zoek naar leuk jong spul bij mooi avondlicht. Het werd dit jonge zwaantje met tegenlicht, met een rietkraag in de schaduw als achtergrond. 22:56 uploaden die boel. De deadline van de nieuwe site is meedogenloos.

Gedeelde 6e plaats ( 2 punten )

John_Jak 4 nominaties
Bij de Oostvaardersplassen zag ik ineens een klein vogeltjes fladderen op een tak op ooghoogte. Toen ik wat fotou2019s maakte kwam pa gekraagde roodstaart opeens aan.
Peter Stam 4 nominaties
Hier komt familie nijlgans door het grote sprookjesbos aangezwommen. rnrnHuh....! Is dit u00e9cht?rnrnJa, dit is echt!rnrnrn(Ps: Het is geen bewerkte foto ofzo > Komt zo uit de camera!)rn
Er zijn niet zoveel plekken te vinden waar de tureluurs nog in grote getale voorkomen. Door uitgestelde maaidatum van de bermen in de polder, in overleg met de gemeente , heeft de vogelwacht daar een kleine 600 paar tureluurs kunnen noteren. Ik heb het dan over Terschelling. Net na de drukte van Oerol was er nog plek om een aantal dagen het eiland te kunnen bezoeken. Fotoapparatuur standaard mee. Ook hier is volop neerslag gevallen en doordat de bodem verzadigd is blijft dit staan en ontstaan er
Log in om reageren.
Reacties worden geladen

Deze artikelen vind je vast ook interessant: